OMS-fritid

OMS-fritid ordnar aktiviteter i Växjö kommun för dig som har en funktionsnedsättning.

Årsprogrammen med aktiviteter
för barn/unga och för vuxna
finns under rubriken Relaterade dokument.

Alla aktiviteter som ordnas av OMS-fritid
är fria från alkohol och droger.
Har du önskemål och frågor
så kan du kontakta oss.

Ring kommunen och be att få prata
med någon på OMS-fritid.

Resor och annat kul

Här kan du läsa
om vad som är aktuellt
den närmaste tiden.

Glädjerevyn, Folkets hus Älmhult 2024-04-27 , 158 kB.

Få information om aktiviteter via nyhetsbrev

Vi kommer inom kort
att börja skicka nyhetsbrev
om resor och annat kul.
Prenumerera på nyhetsbrevet.
Då vet du alltid vad som är på gång.
Skriv din mejladress i rutan för att få nyhetsbrevet.

Förhandsvisning

Mötesplatser

Det finns tre (3) ställen i Växjö som
du kan gå till på din fritid
och träffa kompisar.

Det är mötesplats fritidsgården Furutå
Fredagshäng på BG
Mötesplatsen 37an.

Fritidsgården Furutå

Fritidsgården Furutå
är för ungdomar
med särskilda behov.

Du som är mellan 13 och 25 år
får komma hit.
Öppet onsdagar 17.30-20.30

Program fritidsgården Furutå , 68 kB.

Fredagshäng på BG


För dig mellan 18 och 30 år.
Öppet fredagar ojämna veckor, 18.00-21.00.

Träffa dina kompisar, spela spel, snacka lite,
handla i kiosken eller häng bara i en soffa.
Du kommer när du kommer
och går när du vill!

Var: Liedbergsgatan 14, Växjö
När: Fredagar ojämna veckor
Tid: 18.00-21.00

Mötesplats Norra Esplanaden 37

Mötesplats 37an , 61 kB.

För dig som är 21 år och äldre.
Möteplatsen är öppen:
lördagar klockan 18.00-21.00.

Anmäl dig till fritidsprogram via e-tjänst

Du kan ringa eller mejla till oss

Telefon: 0470-410 00

Senast uppdaterad: 1 juli 2024