Energi- och klimatrådgivning

Om du har höga elräkningar kan du få hjälp. Ring Växjö kommuns energi- och klimatrådgivare.

Du kan ringa en energi- och klimatrådgivare.
Då får du hjälp att använda elen smart.

Ring Växjö kommuns kontaktcenter
på telefonnummer 0470- 410 00 för att få hjälp.
Fråga efter energi- och klimatrådgivaren.

Det är många som vill ha hjälp.
Därför kan det ta några dagar innan det är din tur.

Det är viktigt att använda elen smart och inte slösa.
Då blir elen billigare och räcker till fler.

Du kan lära dig mer om att använda elen smart:

Senast uppdaterad: 10 mars 2023