Eldningsförbud i Kronobergs län

Länsstyrelsen har beslutat om eldningsförbud i Kronobergs län. Det råder extrem hög brandrisk i skog och mark.

Stäng meddelande

Lyssna på webbplatsen

Det finns en länk på vår webbplats
som heter lyssna.
Om du trycker på länken lyssna
läser en röst upp texten för dig.

För att lyssna på sidans text
trycker du på knappen lyssna.
En spelare öppnas
och texten börjar läsas.
I spelaren kan du pausa
eller starta om läsningen.

Du kan stoppa läsningen.
Du kan ändra volymen.
Du kan klicka ladda ned ljudfilen.
Du kan stänga av spelaren.
Du kan använda "tab" eller "shift+tab"
för att navigera i spelaren
och trycka "Enter" för att aktivera en knapp eller länk.

Inställningar

Om du klickar på ikonen som ser ut som ett "hjul"
kan du ändra inställningar

  • Du kan välja om du vill att texten ska markeras
    samtidigt som den blir uppläst
  • Du kan välja om du vill att texten ska markeras
    ord för ord eller mening för mening.
  • Du kan välja utseende och färg
    på textmarkeringen
  • Du kan välja om hastigheten på den som läser
    ska vara långsam, normal eller snabb.
  • Du kan välja om sidan ska skrolla automatiskt
    så att den lästa texten är synlig hela tiden
  • Du kan välja om du vill att lyssna-knappen ska visas
    när du markerat text
Skriv ut
Senast uppdaterad: 4 juli 2018
Lättläst